Wednesday, June 21, 2017


Other painting of Vincenzo Fabrici[1]

A pictorial catalogue is very important when it takes a profile and after it continues rich, as much painter who have initially a painting, perhaps, and after they add other painting or artist work, it is case of Vincenzo Fabrici, whose I don’t know dates but whose I have ready published two works, and now I want publish other, a Christ(Fig.1) now in a chapel of cathedral of Sermoneta, a work that I, confess, have seen alone now because before isn’t in that chapel; however I have well knew this painter and now I can go back, in conformity with slang dialogues of critics, this painting to Fabrici, who painted in Sermoneta at November 1759, a Blessing Christ, as I have ready published in this blog; stylistical correspondences between Fabrici’s work and this painting are evidently for eyebrow(Figg.2-3) long and thick, for long nose, very right, and fingers as much long and tapered, and hair which is very similar  for fluent and falling as other artist work in Sermoneta and Cori, and finally also eyes, that are very similar for form. Therefore this painting is for Vincenzo Fabrici and therefore I hope that future reserves other painting.

Alessandro Lusana

Un’aggiunta al catalogo di Vincenzo Fabrici[2]

Un catalogo pittorico è davvero importante quando assume un profilo e dopo continua ad arricchirsi, come per molti pittori che inizialmente avevano solo un’opera forse e dopo hanno aggiunto altre opere, è il caso di Vincenzo Fabrici, di cui non conosco le date estreme ma di cui ho già pubblicato due opere, e di cui ora pubblico una terza opera nella cattedrale di Santa Maria di Sermoneta, un Cristo(Fig.1); un’opera che, confesso, vedo solo ora perché prima non era collocata nella stessa cappella; comunque io ho ben conosciuto lo stilema del Fabrici, che dipinse in Sermoneta nel novembre 1759 un Cristo benedicente, già pubblicato in questo stesso blog, le corrispondenze stilistiche fra le opere del Fabrici e questa tavola sono evidenti per le sopracciglia(Figg.2-3), lunghe e folte, il naso lungo e le dita altrettanto lunghe e affusolate, e la medesima capigliatura folta e cadente come in altre opere di Sermoneta e Cori, e quindi il taglio degli occhi. Quindi il catalogo di Vincenzo Fabrici assume un’altra opera che spero in futuro sia seguita da altre.

Alessandro Lusana
 
 
Fig,1
                                                                            Fig.2

Fig.3
 
 
 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Fig.1


Fig.5                                                     Fig.6

 


Figg.2-4

 

 

 




[1] I thank deep Don Leonardo Maria Pompei, parish of Sermoneta, for to have allowed that I make photos.
 
[2] Ringrazio sentitamente Don Leonrado Maria Pompei per avermi permesso la riproduzione fotografica

No comments:

Post a Comment