Sunday, September 24, 2017


Baldi in Saint Jerome

Lazzaro Baldi, pupil of Pietro da Cortona, Italian painter of 17th century, is very versatile in his work and he in Saint Jerome(Fig.1) of Croatian, in church of college, is a painting of Baldi, which increases the catalogue of this painter; the brushstroke of this Saint Jerome is same of other altarpiece with Deposition(Fig.2), in same church, angel who plays trumpet has equal hair of other angel in other altarpiece in cathedral of Segni(Fig.3), the left shin of Saint Jerome is equal to same shit of Christ in Deposition, same long thumb of Magdalen which is equal that of Christ; more over toe of  Christ follow perfectly those of Saint Gerome. Complexly the style of Baldi for altarpiece of Saint Jerome is same and he for this altarpiece, without collaborators, because evidently this commission was very important.

Alessandro Lusana 

Baldi in San Girolamo

Lazzaro Baldi, allievo i Pietro da Cortona, pittore del XVII secolo, resta davvero versatile nei suoi lavori per la chiesa di San Girolamo dei Croati(Fig.1), Roma, nella chiesa del seminario, una pala d’altare del Baldi incrementa il catalogo davvero interessante del pittore; la pennellata adottata per il San Girolamo resta la medesima adottata per la Deposizione(Fig.2), nella medesima chiesa, la capigliatura dell’angelo che suona la tromba corrisponde ad un altro angelo in un’altra pala d’altare nella cattedrale di Segni(Fig.3), lo stinco sinistro del San Girolamo eguaglia quello del Cristo nella Deposizione, il pollice della Maddalena  nella stessa pala citata che riporta a quello del San Girolamo, inoltre le dita dei piedi di Cristo che riportano a quelle del San Girolamo, nel complesso lo stile del Baldi per il San Girolamo resta il medesimo per questa pala d’altare, che certamente il Baldi lavora da solo senza collaboratori, poiché la commission era davvero importante.

Alessandro Lusana
 
Fig.1
Fig.2
Fig.3
Fig.4
 
 
 
 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment