Saturday, July 22, 2017


De Foe and good wild

Costume typically eighteenth-century of a return to nature and natural life of wilds, with their simple behavior and their rationality that, in Robinson Crusoe, emerges from rare dialogues between Robinson and Friday around presence of God, that all are symbol of a typically spirit, most theoretician, that would an as much theoretician go back to nature, and distance from city and its noise and confusion and trouble, in second part of Robinson Crusoe, a point of noise from protagonist emerge when he start again his travel on board and he feel bother for a life slothful that he had made in London, and without adventure or busies as he was in island, and something Crusoe remember that life in island, therefore Crusoe is spirit much theoretician of XVIII century, but is, as Odysseus of Homer, an seamen and who had need of sea and go out from condition of citizen, therefore Crusoe had spirit of two centuries, both of eighteenth-century and Odysseus, this is VII century b. C., therefore Defoe took two centuries and two moment one character and one spirit.

Alessandro Lusana

De Foe e il buon selvaggio

Costume tipicamente settecentesco di un ritorno alla naturale vita del selvaggio, con la loro semplicità e la loro razionalità che, in Robinson Crusoe, emerge dai rari dialoghi fra Robinson e Venerdì soprattutto intorno all’esistenza di Dio, questi sono riferimenti di uno spirito, molto teorico che voleva altrettanto teoricamente tornare alla natura, e distante dalla città dai rumori e dalla sua noia e problemi, nella seconda parte Robinson Crusoe, la noia per la civiltà riemerge quando ricomincia il suo viaggio sulla nave e sente il fastidio per una vita accidiosa che faceva a terra, senza avventure  ovvero impegni come quando era nell’isola; quindi Crusoe  è lo spirito molto teorico del XVIII secolo, ma è anche l’Odisseo di Omero, un re guerriero che ha bisogno del mare e fuoriesce dalla condizione di cittadino, quindi Crusoe ha lo spirito di due secoli, sia quello settecentesco che quello di Odisseo, del VIII secolo a.C., quindi Defoe prende due secoli e due momenti, un personaggio ed uno spirito.

Alessandro Lusana  

 

No comments:

Post a Comment