Baldi in Saint Jerome
Lazzaro Baldi, pupil of Pietro da Cortona, Italian painter of 17th
century, is very versatile in his work and he in Saint Jerome(Fig.1) of
Croatian, in church of college, is a painting of Baldi, which increases the
catalogue of this painter; the brushstroke of this Saint Jerome is same of
other altarpiece with Deposition(Fig.2),
in same church, angel who plays trumpet has equal hair of other angel in other
altarpiece in cathedral of Segni(Fig.3), the left shin of Saint Jerome is equal
to same shit of Christ in Deposition, same long thumb of Magdalen which is
equal that of Christ; more over toe of Christ
follow perfectly those of Saint Gerome. Complexly the style of Baldi for
altarpiece of Saint Jerome is same and he for this altarpiece, without
collaborators, because evidently this commission was very important.
Alessandro
Lusana
Baldi
in San Girolamo
Lazzaro Baldi, allievo i
Pietro da Cortona, pittore del XVII secolo, resta davvero versatile nei suoi
lavori per la chiesa di San Girolamo dei Croati(Fig.1), Roma, nella chiesa del
seminario, una pala d’altare del Baldi incrementa il catalogo davvero
interessante del pittore; la pennellata adottata per il San Girolamo resta la
medesima adottata per la Deposizione(Fig.2), nella medesima chiesa, la
capigliatura dell’angelo che suona la tromba corrisponde ad un altro angelo in
un’altra pala d’altare nella cattedrale di Segni(Fig.3), lo stinco sinistro del
San Girolamo eguaglia quello del Cristo nella Deposizione, il pollice della
Maddalena nella stessa pala citata che
riporta a quello del San Girolamo, inoltre le dita dei piedi di Cristo che
riportano a quelle del San Girolamo, nel complesso lo stile del Baldi per il
San Girolamo resta il medesimo per questa pala d’altare, che certamente il
Baldi lavora da solo senza collaboratori, poiché la commission era davvero
importante.
Alessandro
Lusana
Fig.1
Fig.2
Fig.3
Fig.4
Comments
Post a Comment